Tipy

3D byt v dokonalé kvalitě

KitchenDraw a 3D kuchyň
KitchenDraw a 3D kuchyň

V následujícím příspěvku se věnujeme tématu tvorby 3D bytů. Tentokrát použijeme skutečně profesionální program - a tomu budou odpovídat i téměř fotorealistické výsledky.

Sdílet:  

Jde o program KitchenDraw, který si lze stáhnout z této stránky. Volně stáhnutelná verze je omezena délkou použití - ta však není nijak zvlášť omezující.

Tento program je, zdá se, funkční i 20 let od chvíle, kdy jsme o něm poprvé psali.

Program slouží především k návrhu kuchyní, vytvořit v něm můžete ale třeba i úžasnou 3D koupelnu. KitchenDraw vám navíc vyjde vstříc při vytváření pohledů zleva a zprava - ale o tom až dále.

Po spuštění programu je třeba zadat vlastnosti nové 'zakázky' (stačí firmu) a poté už můžete vybrat, jakou barvu bude kuchyně mít. V horním seznamu jsou její jednotlivé součásti (odstín čela, odstín korpusu a podobně), vlevo dole můžete klikat na požadované barvy (bílá, béžová, buk a podobně). Následuje výběr velikosti kuchyně, například 3000 x 3000 milimetrů a výška 2500 milimetrů.

Stavíme nábytek

Po zadání všech výše zmíněných vlastností se ocitnete v okně editoru. Vpravo nahoře máte k dispozici prvky, ze kterých lze kuchyň postavit - úplně nahoře si můžete vybrat databanku (kuchyně a koupelny, doplňky...), pod ní typ skříněk (spodní skříňka, nástavec...) a pod tím konečně konkrétní skříňku. U té lze navíc prostřednictvím políček níže změnit některé její vlastnosti - například výšku, hloubku a podobně.

Do kuchyně skříňku umístíte prostě tak, že ji chytnete myší a odtáhnete na její místo. Pokud ji kliknutím levým tlačítkem myši označíte a pak na ni použijete tlačítko pravé, můžete v menu vybrat položku Vlastnosti a zde dodatečně nastavit další vlastnosti skříňky (třeba i to, že bude ve větší výšce aby ležela na jiné skříňce). Na místo, kde už jedna skříňka (nebo jiný objekt, třeba květina) stojí, nelze umístit skříňku další (lze ji ale umístit na ní nebo pod ní).

3D kuchyň

Editor má několik možností zobrazení. Stavění skříněk je nejvhodnější v režimu Půdorys (zapíná se tlačítkem vedle tlačítka s obrazem peněz), výsledný obraz pak nechte spočítat v režimu Perspektiva fotorealistická konečná (tlačítko fotoaparátu).

Program KitchenDraw jakoby přímo myslel na 3D obrazy. V menu Pohled/Pozorovatel totiž můžete zatrhnout, kterým okem se chcete na kuchyň dívat. Zvolte tedy nejprve levé - a obraz uložte (Soubor/Exportovat nebo prostě klávesou Print Screen a ze schránky do grafického editoru) a potom totéž pro pravé.

Výsledný 3D obraz už složíte běžným způsobem v programu 3DJournal.

3DJournal, únor 2004
Sdílet: